Onderhoudt en panne onderweg

Voordat de 9229 in ons bezit kwam is deze door Peer Baltus en Marout nagekeken, helaas was de koppakking aan vervanging toe.

Plaatsen van de nieuwe pakking.

De kop kan er weer op en alles weer vastzetten en aandraaien met de momentsleutel.

Nadat de wagen in orde was is deze over gebracht naar de  werkplaats van Thijs v/d Bles.

Maar ook wij werden getroffen door panne, Terwijl we dachten dat we voldoende diesel aan boord hadden bleek dit niet het geval te zijn. We kwamen daar later pas achter, ten tijde van de foto wisten we niet dat de diesel op was.

Op de radio kwam een melding van 6km file op de A6 door een defecte autobus.

En terug naar Nagele.

Aankomst in de stalling, en de wagen naar binnen plaatsen. Na twee weken kwamen we er achter dat er sprake was van diefstal van onze diesel.  We zullen de bus daarom ook nooit meer dan 1 of meerdere dagen of langer buiten laten staan. De bus wordt dus na gebruik gewoon binnen gestald.

Nog nooit vertoond maar wij kregen het voor elkaar, 2x op een dag een klapband. Hier word de band in Lunteren vervangen nadat deze op de A30 klapte.

Nog geen 3uur later kreeg Peter rechts voor opnieuw een klapband.

Gestrand op de A6 bij de Ketelbrug, alleen nu geen vermelding op de radio van een file

Ook deze was echt op, wat bleek de banden waren waarschijnlijk nog uit de Centraal Nederland periode.

Goede raad is duur dus dan alle zes de banden direkt vervangen

In Almere zat een bedrijf die ons wilden helpen.

Aldus weer op nieuwe banden.

Maar de pech hield niet op, Onderweg van Apeldoorn waar we de nieuwe bekleding in de bus kregen kwam Peter opnieuw met panne te staan, Nu met een gebroken waterslang. Dus deze klus moeten we nog aanpakken. Alle waterslangen vervangen.

De foto,s hiervan volgen nog.